Zdrowy i atrakcyjny wygląd na wiosnę

Promienna skóra, zdrowa cera czy lśniące włosy, to tylko niektóre z atrybutów piękna. Zima dobiegła końca, ale odcisnęła na nich niekorzystny ślad. Na wiosnę warto zadbać o ich kondycję. Odpowiednia pielęgnacja, zdrowa dieta bogata w potas oraz trochę ruchu na świeżym powietrzu pomogą przywrócić skórze nieskazitelny wygląd. 

Jak zadbać o skórę i włosy?

Każda pora roku rządzi się swoimi prawami. Dla wielu z nas zima kojarzy się z szaleństwem na stokach. Zafascynowani śniegiem i sportami zimowymi, nie zawsze uświadamiamy sobie jak trudny jest to okres dla naszej skóry, która ulega wówczas znacznemu odwodnieniu. Czerwony nos, mróz szczypiący w policzki i uszy czy spierzchnięte usta, to tylko niektóre z uciążliwych efektów działania zimna. Na wiosnę wychodzą na jaw wszystkie zaniedbania pielęgnacyjne i żywieniowe, których dopuściliśmy się podczas zimy.

Wiosna sprzyja regeneracji

Po pochmurnej zimie, pełne słońca wiosenne dni dodają nam energii, poprawiają nastrój, a nawet wzmacniają odporność. Rozsądne korzystanie z dobrodziejstw światła słonecznego wpływa dodatnio na naszą urodę. Dzięki niemu nasze cera odzyska dawny blask, będzie pięknie rozpromieniona, a na policzkach pojawią się urocze rumieńce. Pamiętajmy jednak, aby już teraz zacząć stosować preparaty z filtrami, chroniącymi przez szkodliwym promieniowaniem UV, które m.in. przyspiesza proces starzenia się skóry, wpływa na utratę elastyczności, powoduje przebarwienia czy rozszerzenie naczynek.

Nie bez znaczenia jest także zmiana pielęgnacji na wiosnę, zwłaszcza gdy na twarzy, łokciach czy kolanach zauważymy łuszczące się chropowate miejsca i zaczerwienienia. Noszone przez nas ochoczo w okresie zimowym golfy i szaliki sprawiły, że skóra na szyi i dekolcie uległa znacznemu wysuszeniu. Odwodnienie skóry spowodowane jest nie tylko wszechobecnym zimnem i mrozem na zewnątrz, lecz także suchym, słabo nawilżonym powietrzem w naszych domach i biurach. To odpowiedni moment, aby sprzątnąć z toaletki zimowe specyfiki i zrobić miejsce dla kremów regeneracyjnych i odżywczych o lżejszej konsystencji. Nieocenione są także peelingi, dzięki którym pozbędziemy się zrogowaceń i spierzchniętych miejsc oraz pobudzimy ukrwienie.

Mikroelementy mają duże znaczenie dla zdrowia

Jeśli nasza skóra jest już miękka jak jedwab, to czas zacząć urzeczywistniać swoje wiosenne postanowienia. Na początek warto zwiększyć aktywność fizyczną, aby wspomóc wymianę materii, a w efekcie zrzucić zbędne kilogramy. Towarzyszyć temu powinna dieta, bogata w witaminy oraz mikro- i makroelementy, zwłaszcza potas, który nie tylko oczyszcza i rozjaśnia skórę, lecz także reguluje napięcie mięśniowe, ciśnienie krwi, pracę nerek i rytm serca. Wzmożony wysiłek fizyczny prowadzi często do znacznej jego utraty. Zimowa dania bogate w tłuszcze, słone mięsiwa, słodycze i kawę też mogły się do tego przyczynić. Organizm sam nie gromadzi tego pierwiastka. Gdy nie udaje nam się uzupełniać jego niedoboru przy pomocy odpowiedniej diety, możemy rozważyć suplementację potasem.

Odnowę i rewitalizacje skóry można zapewnić, dostarczając jej cennych składników odżywczych na zewnątrz w postaci dostosowanej do jej potrzeb pielęgnacji, a od wewnątrz dzięki odpowiednio dobranej diecie, bogatej w cenne składniki, między innymi potas.

Joanna Kotlińska

Joanna Kotlińska

Joanna jako nasz edytor pracuje nad tym, aby każda porcja wiedzy była merytoryczna i praktyczna. To osoba o wielu pasjach; począwszy od dietetyki przez muzykę, aż po trenowanie Krav Magi. Z wykształcenia jest doktorem nauk medycznych i pomaga nam rozróżnić prawdy i mity na temat zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *