Wady i zalety treningu w domu

Jakie korzyści daje trening w domu?

Trenowanie w domu stało się obecnie jedynym wyjściem. Wszystko to ze względu na zamknięte siłownie, które nie wiadomo kiedy zostaną otwarte. Zamknięta siłownia nie jest wymówką do tego by przestać ćwiczeń, bądź też rozpocząć, jeśli dotąd nie trenowaliśmy. W tym artykule chciałbym przedstawić w prosty i przejrzysty sposób zalety i wady ćwiczeń w domu.

Zanim zaczniesz jakiekolwiek ćwiczenia zapoznaj się z ich dokładną techniką oraz czy nie posiadasz przeciwskazań do ćwiczeń. Najważniejsza zasady to nie szkodzić. Odpowiedni trening w domu ma przede wszystkim nie tylko poprawić wygląd twojej sylwetki, ale również zwiększyć zakresy ruchu w stawach, mięśniach oraz pozbyć się dolegliwości bólowych w plecach i oczywiście poprawić twój nastrój poprzez produkcję endorfin.

Trening w domu to przede wszystkim oszczędność czasu

Dla większości osób siłownia może okazać się dużym i krępującym miejscem. Szczególnie osoby, które są otyłe i nie czują się za dobrze ze swoim ciałem. Trenowanie w domu to przede wszystkim wolność nie musisz mieć najlepszych ciuchów i zwracać uwagę na to jak wyglądasz.

Kolejnym problem na siłowni jest dostępność sprzętu. W godzinach szczytu, albo jest zajęty, bądź też trzeba czekać długi czas na jego użytkowanie. W domu nie ma takiego problemu trenujesz nie czekając na sprzęt. Kolejną rzeczą jest dojazd na siłownie, który jest czasochłonny.

Trenując w domu nie musisz stać w korkach, poświęcając wiele godzin od wyjazdu do przyjazdu do mieszkania. Rozwiązanie idealne dla osób zapracowanych, które nie mogę sobie pozwolić na to by tak wiele godzin poświęcić na całą organizację związaną z ćwiczeniami.

Treningu w domu ma wiele ograniczeń

Nie może być kolorowo, jeśli chodzi o trening w domu dlatego on też ma swoje wady. Przede wszystkim w domu mamy wiele „rozpraszaczy”, które nie zawsze pozwolą nam zrobienie treningu. Nagle okazuje się, że wszystko staje się ważniejsze od naszego treningu.

Warto wtedy poinformować domowników o naszych planach, że o tej godzinie chcemy zrobić trening i by nam nie przeszkadzali. Nie każdy ma również wystarczająco dużo miejsca do tego by zrobić trening, dlatego musi wykazać się dużą kreatywnością.

Na siłowni zawsze mamy dostęp do profesjonalnego sprzętu, który wcale nie jest niezbędny do tego by uzyskać wymarzoną sylwetkę, jednak okazuje się bardzo pomocny i może znacznie przyśpieszyć naszego efekty. Siłownia to również miejsce, gdzie możemy ćwiczyć z naszymi znajomymi i miło spędzić czas, dlatego stała się ona miejscem spotkań. Osoby, które lubią towarzystwo, bądź preferują trening z inną osobą w domu rzadko mogą sobie na to pozwolić.

Trenując w domu trudniej o motywacje. Czasami każdy z nas ma gorszy dzień i czujemy się źle. Jeśli jednak uda Ci się dotrzeć na siłownię będzie to motywacją dla Ciebie by nie być jedną z tych osób, które wracają po 10 minutach i wykonasz pełen trening. Trening w domu będzie trudniejszy, jeśli czujesz się zmęczony i bez sił.

Każda forma aktywności fizycznej jest dobra

Nieważne tak naprawdę, gdzie będziesz trenować czy w domu czy na siłowni. Ważne byś po prostu to robił. Jak widzisz ćwiczenia w domu mają swoje wady i zalety, jednak nie oznacza to, że nie możesz tego robić. Mam nadzieję, że należysz do osób, które nie tylko dużo mówią, ale również działają. Pamiętaj, że nawet najlepszy plan bez realizacji nie jest wiele wart. Jako trener powiem wam jedno: im więcej różnych form ruchu w naszym życiu, tym lepiej.

Więcej wartościowej wiedzy znajdziesz na https://zmianasylwetki.pl/

O autorze:

author

Arkadiusz Szuba i zajmuje się zmianą sylwetki zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Jest wykładowcą w Teb Edukacja, gdzie przygotowuje przyszłych trenerów personalnych. Pracuje zarówno stacjonarnie w Rzeszowie jak i online, dzięki temu pomaga ludziom kształtować sylwetkę, rozbudować masę mięśniową, redukować tkankę tłuszczową, czy też po prostu poprzez aktywność fizyczną poprawić ich stan zdrowia niezależnie od miejsca zamieszkania

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *