Potas polecany dla sportowców

Sport to zdrowie

Nie trzeba chyba o tym nikogo przekonywać. Intensywny i regularny wysiłek przede wszystkim rozwija mięśnie. Ale nie chodzi tu wyłącznie o rzeźbę ciała. Odpowiednia ilość godzin aktywnie spędzonych na pływalni czy boisku,w dłuższej perspektywie może korzystnie wpłynąć na np. serce. U osób, które włączyły sport na stałe do codziennego planu dnia, pracuje ono wydajniej: pompuje większą ilość krwi przy mniejszej ilości uderzeń. Regularny wysiłek zmniejsza również ciśnienie tętnicze, co pozwala uniknąć wielu groźnych chorób układu krążenia.

Uprawianie sportu ma także niebagatelny wpływ na stan ducha. Pozytywne emocje wywołane uwalniającymi się podczas wysiłku endorfinami są najlepszym remedium na jesienno-zimową chandrę. Podobnie smak zwycięstwa oraz pozytywna energia płynąca ze sportowej rywalizacji. Dzięki nim możemy pokonać przewlekłe zmęczenie wywołane zbyt dużą ilością pracy umysłowej. Sporty zespołowe rozwijają ponadto umiejętność pracy drużynowej, a dla niektórych są również okazją do ćwiczenia zdolności przywódczych.

Regularny ruch i aktywność fizyczna to jednak nie wszystko. O prawdziwych korzyściach z uprawiania sportu można mówić dopiero wtedy, kiedy zmienimy naszą dietę.Wzmożona aktywność ruchowa wiąże się bowiem z koniecznością regularnego dostarczania organizmowi większej dawki elektrolitów. Jednym z najważniejszych pierwiastków, absolutnie niezbędnych dla organizmu, jest potas, nazywany też pierwiastkiem życia. Jest on szczególnie ważny dla osób, które lubią ruch, gdyż traci się go razem z potem. Właśnie dlatego, podczas regularnego i intensywnego uprawiania sportów zapotrzebowanie na ten pierwiastek wzrasta nawet kilkukrotnie.

Rekomendowane przez WHO dzienne spożycie jonów potasu wynosi 3,51 grama na dzień.Wartość ta jest możliwa do realizacji przy zbilansowanej diecie, jednak niektórym nie udaje się jej osiągnąć. Najlepszym źródłem potasu są świeże owoce i warzywa. Pamiętajmy również, aby jeść jak najwięcej nieprzetworzonych produktów. Czasem jednak niezbędne okazuje się uwzględnienie dodatkowych źródeł potasu. Suplementację powinny rozważyć szczególnie osoby, których dieta jest bogata w sól i uboga w warzywa.Pierwiastek ten można znaleźć w preparatach, które zawierają łatwo przyswajalny potas.

Ponieważ wzmożona aktywność ruchowa od dawna już nie jest zarezerwowana tylko dla ciepłych pór roku, warto zadbać o zdrowie już teraz, nawet w chłodniejsze wieczory.

Sebastian Szydłowski

Sebastian Szydłowski

Sebastian Szydłowski mieszka i pracuje w Irlandii, gdzie zdobył tytuł naukowy z dziedziny nauk farmaceutycznych. Web developer z zamiłowania, expert SEO od dwóch lat związany z marketingiem internetowym. Nie głosuje, inwestuje na Forex i dba o wysokie rankingi stron swoich klientów. Wszystkie artykuły autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *