Jak nie opaść z sił podczas podróży?

Podróżowanie do pracy lub dla przyjemności może być wyczerpującym doświadczeniem. Zmiana harmonogramu, częste spacery i zmęczenie po długiej podróży samolotem mogą cię szybko zmęczyć. Na szczęście istnieją proste sposoby na zachowanie energii przed i podczas podróży.

Pij dużo wody

Odwodnienie organizmu może pogorszyć odczuwalne skutki podrozowania. Dlatego zaleca sie pić dużo wody, unikać kofeiny i alkoholu.

Dobrze się odżywiaj

Dla wielu osób podróżowanie jest pretekstem do zmiany diety. Może to jednak powodować zmęczenie i utrudniać wypoczynek. Jeśli lecisz na wakacje do innego kraju bądź strefy geograficznej, staraj się nie delektować nadmiernie lokalnymi pysznościami. Pamiętaj, że jedzenie wymaga trawienia i nadmiaru energii. Kiedy jesz, twoje ciało musi ciężej pracować i czujesz się bardziej zmęczony. Warto wziąć pod uwagę dietę i dostępność produktów spożywczych podczas planowania podróży, szczególnie jeśli będziesz musiał spędzić kilka godzin w samolocie i na lotnisku.

Warto też unikać jedzenia słodkich przekąsek podczas podróży. Zamiast zatrzymywać się w barze szybkiej obsługi, weź se sobą batony proteinowe i zdrowe przekąski. Te smakołyki nie spowodują nagłego spadku energii w ciągu dnia. Jeśli masz problem z panowaniem kulinarnych zachcianek, możesz również spróbować suplementu diety, takiego jak Prebio Cleanse.

Zaplanuj swój harmonogram i trzymaj się go

Jest to szczególnie ważne podczas podróży do innej strefy czasowej, kiedy to łatwo jest się poczuć zmęczonym i stracić energię. W końcu twoje ciało obudzi się i pójdzie spać o różnych porach.

Aby przygotować się do tej zmiany, spróbuj stopniowo dostosowywać harmonogram przed wyjazdem. Na przykład, jeśli będziesz latał ze wschodniego wybrzeża na zachodnie wybrzeże, powinieneś spróbować pójść spać o 23:00. PST zamiast 11 po południu EST. Podobnie powinieneś spożywać posiłki przed wyjazdem w tym samym czasie, w którym będziesz jadł podczas podróży.

Po przybyciu do miejsca docelowego kontynuuj ten sam harmonogram, który wcześniej zacząłeś. Nawet jeśli czujesz się zmęczony, kiedy lądujesz po raz pierwszy, powinieneś unikać kładzenia się spać, dopóki nie zapadnie noc.

Uważaj na mocne światło

Mocne światło może spowodować, że twoje ciało poczuje się jak za dnia. Ci, którzy będą podróżować na zachód, powinni przed podróżą spędzić trochę czasu w zaciemnieniu. Pomoże to organizmowi dostosować się do nowej strefy czasowej. Podobnie ci, którzy planują wakacje na wschód, powinni od rana wystawić się na mocną wiązkę promieni słonecznych. 

Jeśli jednak zamierzasz latać w więcej niż ośmiu strefach czasowych, twoje ciało może pomylić światło wieczorne ze światłem wczesnego poranka i odwrotnie. Podróżujący daleko na wschód powinni nosić okulary przeciwsłoneczne na zewnątrz podczas swoich pierwszych poranków za granicą. Tymczasem ludzie lecący na zachód powinni starać się unikać światła słonecznego późnym popołudniem, dopóki ich ciała nie przyzwyczają się do zmiany czasu.

Pozostań aktywny podczas podróży

Długie przejażdżki samochodem, pociągiem lub samolotem mogą pochłonąć twoją energię. Jeśli podrożejesz często i na dużych odległościach, wstań i rozciągnij nogi. Pasażerowie samolotów i pociągów mogą w czasie podróży przejść się po pokładzie lub korytarzu, co pozwoli pobudzić i usprawnić krążenie. Istnieją nawet zestawy ćwiczeń zaprojektowanych z myślą i podróżnych. Możesz rozciągać ramiona, wykonywać ruchy okrężne głowy lub uginać palce u nóg, lub wznosić podudzia w pozycji siedzącej.

Podobnie powinieneś pozostać aktywny po przybyciu do swojej lokalizacji. Idealnie byłoby, gdybyś energetyzował swoje ciało podczas ćwiczeń porannych. Poranne bieganie lub zajęcia fitness obudzą cię i przygotują na nadchodzący dzień. Możesz również wziąć ze sobą prosty sprzęt do ćwiczeń, taki jak skakanka lub pasek oporowy.

Dużo odpoczywaj

Oczywiście, zbyt duża aktywność może również powodować zmęczenie i ospałość. Zapewnij sobie trochę relaksu. Możesz spróbować jogi lub medytacji. Lub możesz po prostu odpocząć przy basenie. Pomoże ci to poczuć się odświeżonym przez resztę podróży. Jak nie opaść z sił podczas podróży?

Joanna Kotlińska

Joanna Kotlińska

Joanna jako nasz edytor pracuje nad tym, aby każda porcja wiedzy była merytoryczna i praktyczna. To osoba o wielu pasjach; począwszy od dietetyki przez muzykę, aż po trenowanie Krav Magi. Z wykształcenia jest doktorem nauk medycznych i pomaga nam rozróżnić prawdy i mity na temat zdrowia.