Co daje pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to podstawowa strategia marketingowa online. Jest skuteczna i darmowa, chociaż zwykle kojarzy się z dużymi nakładami finansowymi. Jest w tym trochę racji, bowiem dobrej jakości linki kosztują, jednak wciąż SEO pozostaje jedyna darmową strategią.

1. Większy ruch do strony

Uważa się, że najwyższe pozycje na stronach wyników wyszukiwania w Google otrzymują większość wyświetleń i kliknięć. Jest to kwestia umowna, gdyż użytkownicy mają swoje nawyki co do zachowań na stronach i zwykle nie koncentrują się na pierwszych wynikach. Do tego większość przegląda więcej niż pierwsze strony wyszukań. Jednak, aby i tam dotrzeć, trzeba mieć dobrze przemyślaną strategie.

2. Wzrost widoczności serwisu w wynikach organicznych

Odpowiednia optymalizacja, content marketing wewnętrzny i link building przekładają się na wysokie pozycje nie tylko promowanych haseł, ale również tzw. fraz długiego ogona. Z reguły są to zapytania doprecyzowane lub nietypowe, które mogą być wpisywane przez mniej lub bardziej świadomych użytkowników. To pozwala na obecność serwisu na wiele zapytań, które będą generować ruch użytkowników.

3. Dotarcie do potencjalnych klientów

Świadomość klienta na temat danej usługi lub produktu może być różna. Dlatego dobór słów kluczowych na początku pozycjonowania ma duże znaczenie. Warto sięgnąć po urozmaicone frazy – takie, które będą wyszukiwane przez konsumentów świadomych, ale również takie, które mogą zastosować odbiorcy z mniejszą wiedzą. Dzięki temu oferta serwisu będzie docierać do obydwóch grup klientów.

4. Świadomość marki

Wysokie pozycje w rankingu zawsze kojarzą się z dużym znaczeniem strony i jej popularnością. Dodatkowo serwisy będąc na pierwszej stronie ukierunkowanych słów kluczowych pomagają użytkownikom powiązać markę z tymi słowami kluczowymi. Dzieje się tak, ponieważ firmy na pierwszej stronie są ogólnie postrzegane jako bardziej godne zaufania. Im więcej stron i treści znajduje się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, tym większa szansa, że ​​użytkownicy będą wchodzić na stronę, którą już wcześniej widzieli.

5. Przewaga nad konkurencją

Wysokie pozycje w Google nie tylko dają wzrost ruchu czy liczby zapytań, ale również pozwalają wyprzedzić konkurencję w swojej branży! Im więcej słów kluczowych w wynikach wyszukiwarki, tym większa widoczność a wraz z nią zaufanie. Użytkownicy będą utożsamiać serwis z usługami, produktami, dodatkowo zapamiętując adres lub nazwę firmy.

6. Wzrost zysków i rozwój biznesu

Pozycjonując efektywnie serwis, dotrzesz do bardzo dużej liczby klientów, co bezpośrednio przekłada się na zyski i możliwość rozwoju biznesu, m.in. poprzez rozszerzenie oferty o nowe produkty czy usługi. Pamiętaj, że swój serwis możesz pozycjonować globalnie lub lokalnie w zależności od branży czy możliwości obsługi klientów.

7. Dodatkowe odnośniki z naturalnych źródeł

Użytkownicy dzielą się chętnie ciekawymi i przydatnymi materiałami, polecają sobie serwisy, do których mają zaufanie, a ich oferta jest bogata i atrakcyjna. Jeżeli Twój serwis jest rozpoznawalny w sieci i obsługujesz coraz większą liczbę klientów, to z dużym prawdopodobieństwem użytkownicy będą umieszczać odnośniki do stron w Twoim serwisie, co może dodatkowo wesprzeć efekty pozycjonowania.

8. Elastyczne koszty i konwersja

Zdobywanie dużej liczby użytkowników w bardzo rozległym czasie może być kosztowne – tak jest szczególnie w przypadku płatnych reklam w sieci, TV czy radiu. W przypadku pozycjonowania działania on-site i off-site mogą zapewnić dobre i stabilne wyniki na dużą liczbę fraz, generujących odwiedziny potencjalnych klientów. Dodatkowo możesz wybrać dogodny model rozliczenia dla swojego biznesu, taki jak: stała, comiesięczna opłata czy rozliczanie się za efekt w postaci pozycji lub wzrostu ruchu w serwisie.

Sebastian Szydłowski

Sebastian Szydłowski

Sebastian Szydłowski mieszka i pracuje w Irlandii, gdzie zdobył tytuł naukowy z dziedziny nauk farmaceutycznych. Web developer z zamiłowania, expert SEO od dwóch lat związany z marketingiem internetowym. Nie głosuje, inwestuje na Forex i dba o wysokie rankingi stron swoich klientów. Wszystkie artykuły autora