Jak uprawiać kulturystykę podczas podróży?

Pomimo wszystkich niedogodności związanych z podróżowaniem, zatłoczonymi lotniskami, ciasnymi pokojami hotelowymi i stresu związanego z poznawaniem nowych ludzi, pozostawanie w formie podczas podróży jest łatwiejsze, niż nam się wydaje. Jeśli masz wystarczającą motywację, aby pozostać w formie, nie ma wątpliwości, że dasz sobie rade. Czytając teraz ten tekst, pewnie jesteś zmotywowany, ale co pomoże ci utrzymać przyzwoitą sylwetkę 500 kilometrów od domu? W tym artykule podpowiadamy, jak nie rozstawać się z kulturystyką podczas podróży i utrzymać rutynę.

Zabierz ze sobą jakiś sprzęt

Przed wyjazdem warto zorientować się, czy na miejscu jest dostęp do siłowni. Jeśli wyjeżdżasz w egzotyczne rejony, to wtedy sprzęt może być niedostępny. Dlatego musisz być kreatywny. Pompki to najprostsze i efektywne ćwiczenie nie tylko na przednią część barków i klatkę piersiową, ale też triceps. Zmieniając kąt nachylenia i technikę, możesz wytrenować tak całe ciało. Przysiady i wyskoki w przód wzmocnia mięśnie ud i ścięgna kolan. Jeśli masz obciążniki kostek, użyj ich, aby zwiększyć opór podczas ćwiczeń lub zwiedzania i spacerów. Możesz też przymocować je do nadgarstków, jeśli nie ma hantli. Jeśli przez wyjazd na wakacje jesz więcej niż powinieneś, dodaj więcej sesji skoków, aby spalić dodatkowe kalorie. Do tego dodaj pompki tyłem i skoki na skakance przez 2-3 minuty, aby mieć zestaw intensywnych ćwiczeń bez siłowni. W sam raz na wyjazd w daleką podróż.

Odżywianie to podstawa w kulturystyce

Drugą częścią równania kulturystycznego jest prawidłowe odżywianie. Zastanów się, czy na miejscu będzie dostęp do produktów spożywczych, które używasz, na co dzień. Dobrze jest też zabrać coś swojego. Powinieneś kupić batony proteinowe, tuńczyk w puszce, saszetki z białkiem albo witaminami do rozpuszczenia w wodzie. Pamiętaj, aby wybrać produkty, które są wolno trawione i mają odpowiednią ilość białka. Suszone owoce i warzywa zawierają liczne zapasy witamin i minerałów, a także zapewniają energię na cały dzień. W przypadku chleba wybierz chleb pełnoziarnisty. Pamiętaj, aby pić tylko tyle wody, aby zaspokoić i nie przesadzać. Nie chcesz oddawać moczu co dziesięć minut, w przeciwnym razie wakacje staną się koszmarem.

Dbaj o formę psychiczną

Sen ma ogromne znaczenie. To, czy dobrze śpisz, zależy od wielu czynników. Podczas podróżowania, zwykle jesteśmy podekscytowani i zapominamy o normalnym rytmie, często też ignorując zmęczenie. Na wszelki wypadek możesz zapakować trochę ziół nasennych albo melatoniny. Motywacja jest jedynym sposobem na utrzymanie przyzwoitego ciała podczas podróży. Wiele ludzi ciężko trenuje na siłowni przez cały rok, a po wakacjach zyskują pięć kilo i wracają zdziwieni, że tyle pracy poszło na marne. Nie chcesz być jedną z tych osób. W ten sposób możesz zrezygnować z kulturystyki już po tygodniowych wakacjach. Podczas wakacji i podróżowania rób wszystko co możesz, aby ćwiczyć. Czytaj też artykuły psychologiczne i historie sukcesów, jakich pełno w prasie. To nadal jest lepsze niż nierobienie niczego, ponieważ w ten sposób przypominasz sobie, że jesteś kulturystą. I ćwiczysz umysł, że musi ćwiczyć.

Joanna Kotlińska

Joanna Kotlińska

Joanna jako nasz edytor pracuje nad tym, aby każda porcja wiedzy była merytoryczna i praktyczna. To osoba o wielu pasjach; począwszy od dietetyki przez muzykę, aż po trenowanie Krav Magi. Z wykształcenia jest doktorem nauk medycznych i pomaga nam rozróżnić prawdy i mity na temat zdrowia.