Jak stworzyć naprawdę kreatywny marketing?

Kiedy ostatni raz widziałeś kampanię reklamową, która Twoim zdaniem była naprawdę kreatywna? Kreatywność jest niezbędna w marketingu i reklamie, ale wiele osób stara się być kreatywnych, promując swoją markę. Nawet jeśli myślisz, że jesteś kreatywny lub masz świetny pomysł na początek, możesz skończyć z czymś, co nie wygląda tak, jak początkowo zamierzałeś. Jeśli chcesz być naprawdę kreatywny, musisz wiedzieć, jak unikać klisz, nudnych pomysłów i rzeczy, które zostały zrobione wcześniej. Ten przewodnik pomoże Ci uczynić cały twój przyszły marketing bardziej kreatywnym i interesującym.

Nie powtarzaj tego, co zostało zrobione wcześniej

Musisz wiedzieć, co Cię czeka, jeśli chcesz być kreatywny podczas planowania kampanii marketingowych. Zrozumienie tego, co zostało zrobione w przeszłości, niekoniecznie oznacza, że ​​powinieneś unikać robienia czegoś podobnego. W rzeczywistości wcześniejsze kampanie reklamowe mogą wpływać na to, co robisz i dostarczać wiele inspiracji. Ale ważne jest również, aby wiedzieć, co stało się potem i jakie dały efekty. Powinieneś także zdawać sobie sprawę z tego, co robią teraz Twoi konkurenci, aby nie tylko podążać za tłumem i robić dokładnie to, co robią.

Dobierz różnorodny zespół marketerów

Dla zespołu przepełnionego kreatywnymi pomysłami spróbuj zebrać marketerów z różnych środowisk. Dzięki temu będziesz mieć ludzi, którzy mogą zaoferować szereg pomysłów, doświadczeń i myśli. Jeśli Twój zespół ma w dużej mierze takie same doświadczenia kulturowe, edukacyjne i życiowe, możesz skończyć z pokojem pełnym ludzi, którzy po prostu się ze sobą zgadzają i dzielą te same pomysły. Możesz nawet skończyć z tworzeniem kampanii marketingowych, które całkowicie pomijają ten znak lub są obraźliwe dla niektórych danych demograficznych, jeśli nie dążysz do stworzenia zróżnicowanego zespołu.

Współpracuj z agencją, która zna Twoją branżę

Współpraca z agencjami zewnętrznymi zapewnia dodatkowe wsparcie potrzebne do opracowania kampanii marketingowych. Nawet jeśli masz własnych menedżerów ds. Marketingu, współpraca z agencją zapewnia nowy wgląd w twoją pracę. Jeśli szukasz agencji marketingowej do współpracy, warto poszukać takiej, która ma doświadczenie w pracy w Twojej branży. Wybór grupy Timmermann, która zajmie się marketingiem Twojej marki karmy dla zwierząt domowych, ma sens, ponieważ mają doświadczenie z klientami w tej samej przestrzeni. Dzięki temu będziesz mieć agencję, która rozumie twoich konkurentów i może wykorzystać ich kreatywność do zrobienia czegoś innego.

Używaj różnych rodzajów treści i mediów

Istnieje wiele różnych rodzajów mediów i treści, które można wykorzystać w kampaniach marketingowych. Kreatywne wykorzystanie różnych rodzajów treści może dać przewagę Twojemu marketingowi i pokazać, że jesteś w stanie zrobić coś interesującego. Wiele marek zaczęło wykorzystywać wideo w ciekawy sposób, nawet sięgając do tworzenia krótkich filmów i seriali wideo, które mają być czymś więcej niż zwykłymi reklamami. Możesz wymyślić innowacyjne sposoby korzystania z różnych form treści lub zainspirować się istniejącymi kampaniami reklamowymi, aby nadać im swój własny styl.

digital marketing

Postaw na ludzi a nie technologię

Technologia pomaga marketerom wiele osiągnąć w ich kampaniach marketingowych. Pomaga w łączeniu kampanii, a także w analizie wyników kampanii. Ważne jest jednak, aby nie polegać zbytnio na technologii. Technologia pozwoli Ci wiele osiągnąć, ale wymyślne nowe narzędzia nie wykonają całej pracy. Ludzie są nadal niezbędni do dużej części procesu marketingowego, szczególnie jeśli chodzi o kreatywność. Potrzebujesz kreatywnych umysłów, które pomogą ci wykonać najlepszą pracę. Jednak nie podejmuj niepotrzebengo ryzyka. Bezpieczeństwo w dalszym ciągu może pomóc Ci promować swoją firmę. Możesz tworzyć kampanie marketingowe, na które ludzie zwracają uwagę, nawet jeśli nie są aż tak ekscytujące. Jeśli jednak chcesz być kreatywny, powinieneś zaryzykować. Oczywiście im większe ryzyko, tym większa szansa, że ​​ryzyko się nie opłaci. Jeśli jednak się uda, na pewno będziesz zadowolony, że je podjąłeś.

Upewnij się, że twoja kampania opowiada historie

Opowiadanie stało się istotnym elementem każdej dobrej kampanii reklamowej. Ludzie chcą, aby marketing miał jakąś wartość. Chcą słyszeć, oglądać i czytać ciekawe historie oraz chcą widzieć się w kampaniach reklamowych. Jeśli chcesz być kreatywny, musisz myśleć poza tworzeniem podstawowych, samodzielnych materiałów marketingowych. Staraj się opowiadać historie za pomocą swojego marketingu, abyś mógł wywoływać emocje i prowadzić niezapomniane kampanie reklamowe.

Znajdź ciekawe sposoby personalizacji

Personalizacja materiałów marketingowych może być również sposobem na zwiększenie kreatywności w marketingu. Istnieją proste sposoby na spersonalizowanie reklam, takie jak umieszczanie imion w e-mailach marketingowych, ale są też inne metody personalizacji, które możesz odkryć i dobrze się bawić. Na przykład możesz zastanowić się, jak spersonalizować artykuły promocyjne i towary, które możesz wysłać do klientów. Istnieje wiele różnych przedmiotów do wyboru, od wypieków po przedmioty, które w jakiś sposób łączą się z Twoją marką.

Zrób coś zaskakującego i nieoczekiwanego

Robienie czegoś zupełnie nieoczekiwanego to najlepszy sposób na kreatywność w marketingu. Oczywiście musisz mieć naprawdę kreatywny zespół, który może zaoferować ekscytujące pomysły, aby to osiągnąć. Ważne jest również, aby nie robić czegoś tylko by szoku lub próbować być innym. Twoje decyzje muszą mieć sens dla Twojej marki i muszą działać dla Twoich klientów. Nawet jeśli chcesz zrobić coś całkowicie zaskakującego, musisz pomyśleć o tym, czy będzie to właściwa niespodzianka i jak zostanie to odebrane. Uczyń swój marketing o wiele bardziej kreatywnym dzięki powyższym poradom. Możesz przekształcić swoje kampanie marketingowe, koncentrując się na kreatywności i dążąc do czegoś nowego.

Sebastian Kaniewski

Sebastian Kaniewski

Sebastian Kaniewski jest magistrem studiów dziennikarskich. Prywatnie interesuje się prawem i szeroko pojętym marketingiem. W wolnych chwilach lubi obejrzeć dobry film lub zjeść coś dobrego.