Rowerowa majówka

Przed nami długi, majowy weekend. Pogoda tej wiosny nas rozpieszcza, wykorzystajmy więc sprzyjająca aurę i wybierzmy się na majówkową wyprawę rowerem – w znane i nieznane nam okolice. W mieście czy z dala od niego, rower to doskonały sposób na aktywne spędzanie wolnego czasu. Jazda na nim świetnie wpływa na poprawę kondycji.

Trekkingowe, górskie, szosowe czy typowo miejskie – rowery to bez wątpienia genialne wynalazki. Ciche, nie zanieczyszczają środowiska, a jednocześnie pozwalają na sprawne przemieszczanie się zarówno w miejskiej dżungli, jak i w leśnych ostępach. Miłośnicy dwóch kółek wiedzą, że nie ma to jak aktywny wypoczynek na rowerze. Sposobów jego wykorzystania jest mnóstwo – od krótkich, rekreacyjnych przejażdżek, przez intensywne, szybkie jazdy szosowe, aż po kilkudniowe wyprawy w nieznane. W trakcie jazdy można odetchnąć świeżym powietrzem Mazur, zrelaksować się słuchając delikatnego szumu fal nad polskim morzem lub nacieszyć oczy soczystą zielenią wielkopolskich lasów.

Rower świetnie sprawdzi się również w mieście. Przecież majówka nie zawsze musi oznaczać wyjazd w miejsca oddalone od cywilizacji. Można na nim odkryć nieznane dotychczas zakątki naszej miejscowości i najbliższej okolicy, a przy okazji nieco się zmęczyć i spalić trochę kalorii, co wpłynie korzystnie na nasz wygląd i samopoczucie. Z kolei ekstra dawka promieni słonecznych, których sobie dostarczymy, na długo poprawi nam nastrój. W sezonie rowerowym w wielu miastach działają wypożyczalnie tych środków lokomocji, dzięki czemu nawet jeśli nie posiadamy własnej maszyny, możemy skorzystać z wielu zalet, jakie daje jazda rowerem i zwiedzanie miasta na dwóch kółkach.

Miłośnicy rowerów na małe i duże wyprawy powinni zawsze zabierać ze sobą butelkę wody czy soku. W ciepłe dni bieżące uzupełnianie płynów jest niezwykle ważne. Pamiętajmy, że w czasie wysiłku fizycznego wraz z potem tracimy ważne makroelementy – między innymi potas. Z tego powodu trzeba zadbać o jego uzupełnienie. Świetnym sposobem na dostarczenie sobie dawki tego cennego pierwiastka, jest zabranie do plecaka przekąski w postaci banana, który jest dobrym źródłem potasu – podobnie jak mleczna czekolada czy włoskie orzechy. Niedobory potasu mogą objawiać się m.in. ogólnym osłabieniem organizmu, trzęsieniem się rąk czy bolesnymi skurczami mięśni. Dlatego makroelement ten trzeba dostarczać wraz z pokarmem. Czasami jednak niezbędne może okazać się uwzględnienie w diecie dodatkowych źródeł potasu. Gdy z różnych przyczyn nie możemy zapewnić sobie odpowiedniej ilości tego pierwiastka wraz z pożywieniem, warto rozważyć jego suplementację.

Rowerowa wycieczka po mieście lub do lasu czy parku, to świetny sposób na aktywne spędzenie majówki. Ale roweru można przecież używać na co dzień. To doskonała alternatywa dla stojących w korkach samochodów czy podróży zatłoczoną komunikacją miejską. Zatem – na rowery!

Andrzej Koprowski

Andrzej Koprowski

Andrzej Koprowski interesuje się dziennikarstwem internetowym. Pisze regularnie dla wielu portali internetowych oraz pomaga nam w kreatywnej współpracy. Absolwent Politechniki Śląskiej. Wszystkie artykuły autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *